Kako 3c provodi školski program prevencije

Škola za medicinske sestre Vinogradska

Vinogradska cesta 29

10000 Zagreb

Naziv projekta

Kako 3.c provodi Školski program prevencije ?

Voditeljica projekta

Vedrana Grgić, razrednica

Sudionici

Učenici 3.c

Vrijeme održavanja

10.9.2019.-1.6.2020.

Mjesto održavanja

Razred, muzeji, kino,botanički vrt

Opis projekta

Škola za medicinske sestre Vinogradska

Područje zdravstvenog odgoja – detaljan opis radionica nalazi se u Priručniku za nastavnike i stručne suradnike u srednjoj školi Zdravstveni odgoj , (http://www.azoo.hr/images/zdravstveni/Zdravstveni_odgoj_-_Prirucnik_ss…

3. razred

Živjeti zdravo

Pravilna prehrana kod povećanih umnih i tjelesnih napora

Donošenje životnih odluka u različitim životnom situacijama

Planiranje budućnosti

Prevencija nasilničkog ponašanja

Prevencija nasilja i nasilničkih ponašanja u različitim okolnostima – u vezi, sportu

Neprimjerene pojavnosti

Prevencija ovisnosti

Alkohol i promet

Utjecaj sredstava ovisnosti na društveni i profesionalni život te karijeru

Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje

Razvijanje vještina potrebnih za odgovorno spolno ponašanje

Brak, roditeljstvo i obitelj

3. razredi

  • Radionice obrađene u priručniku dr.sc. Ane Ivanek : Kreativni razrednik/razrednica, Priručnik za razrednike, Profil, Zagreb, 2005.

Rješavanje konflikta- Konflikt kao labirint, Stavovi i stereotipi, Pet koraka za izlazak iz sukoba, Pregovori u obitelji

  • Teme koje pripremaju učenici:

„Negubitnička“ metoda za rješavanje sporova ( dr. T. Gordon: Škola roditeljske odgovornosti, Zagreb, 1996.),

Emocionalna inteligencija, Znati reći „ne“, Ja i drugi, ( Partnerski odnosi, Kako pokazati ljubav, Ljubomora i kako je pobijediti?, Kako se dobro posvađati?, Darovi, Prijateljstvo, Poštapalice), Ja i grupa (Autoriteti, Grupa i vođenje grupe, Suradnja i natjecanje, Taština…)

  • Radionice obrađene u priručniku : Vesna Bilić i suradnici: Izbor tema za satove razredne zajednice, Naklada Ljevak, Zagreb, 2005.:

Prehrana adolescenata, važnost jutarnjeg tjelesnog vježbanja

  • Radionice u priručniku Zaustavimo elektroničko nasilje, UNICEF:

Elektroničko nasilje, Nasilje preko interneta, Cyberbullyng, Kako prepoznati znakove cyberbullinga?, Kako sigurno blogirati?, Nasilje na chatu

 

- U sklopu ŠPP-a a i prelaskom iz općeobrazovnog u strukovno obrazovanje, razrednica procjenjuje da je učenike potrebno dodatno potaknuti na suradnju ali i dati im više samostalnosti u odlučivanju

- Temeljem predloženih tema, razrednica planira satove razrednog odjela kojim su obuhvaćeni: odlazak u muzej, izrada plakata na temu ovisnosti, parlaonica „Ovisnost o internetu“; odlazak na kinoprojekciju; zajednička šetnja i boravak u Botaničkom vrtu, učenička prezentacija „Prvi susreti sa strukom“

Ciljevi projekta

Odgojni

-Prepoznavanje rizika ovisnosti u početnim fazama

-homogenizacija razrednog odjela

-ublažavanje prelaska iz poznatog(općeobrazovni) u nepoznato(strukovni) dio kurikuluma

Obrazovni

Usvajanje i primjena znanstvenih stajališta o ovisnostima

Funkcionalni

Prepoznavanje ovisničkih obrazaca u svakodnevnom životu

- uočavanje uzorka i posljedica ovisnosti u adolescenciji

- učenici su usvojili kad i gdje potražiti pomoć u susretu s ovisnošću

Anticipacija mogućih problema:

Učenici su se susreli s nepoželjnim posljedicama ovisnosti unutar obitelji

Metode rada:

- „parlaonica“ (vođeno sukobljavanje skupina različitih stajališta)

- terenski rad

- posjeta kulturnoumjetničkim sadržajima

- promatranje i procjena

- istraživanje

- individualni rad

Oblici rada:

Individualni, grupni rad, frontalni rad

Očekivani rezultati:

Senzibiliziranje učenika za probleme ovisnosti i ovisnike; prepoznavanje mehanizama koji vode ovisničkim ponašanjima; lakša prilagodba na nove uvjete rada; osvještavanje  zamjenske aktivnosti pri prekidu s ovisničkim navikama

Projektne aktivnosti:

- postavljanje projektnog zadatka

- organizacija posjete Tehničkom muzeju „Dani kruha“ 29.10.2019.

- Parlaonica „Ovisnost je slabost?“

- izrada plakata o ovisnostima po izboru svake grupe pojedinačno

- istraživanje literature i argumentirana rasprava

- izrada projektnog dokumenta

Evaluacija projekta:

Evaluacija znanja i ideja učenika na početku i krajem nastavne godine