Škola za medicinske sestre Vinogradska
Vinogradska cesta 29
10000 Zagreb
Naziv projekta |
Kako 3.c provodi Školski program prevencije ? |
|
Voditeljica projekta |
Vedrana Grgić, razrednica |
|
Sudionici |
Učenici 3.c |
|
Vrijeme održavanja |
10.9.2019.-1.6.2020. |
|
Mjesto održavanja |
Razred, muzeji, kino,botanički vrt |
|
Opis projekta |
Škola za medicinske sestre Vinogradska Područje zdravstvenog odgoja – detaljan opis radionica nalazi se u Priručniku za nastavnike i stručne suradnike u srednjoj školi Zdravstveni odgoj , (http://www.azoo.hr/images/zdravstveni/Zdravstveni_odgoj_-_Prirucnik_ss… 3. razred Živjeti zdravo Pravilna prehrana kod povećanih umnih i tjelesnih napora Donošenje životnih odluka u različitim životnom situacijama Planiranje budućnosti Prevencija nasilničkog ponašanja Prevencija nasilja i nasilničkih ponašanja u različitim okolnostima – u vezi, sportu Neprimjerene pojavnosti Prevencija ovisnosti Alkohol i promet Utjecaj sredstava ovisnosti na društveni i profesionalni život te karijeru Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje Razvijanje vještina potrebnih za odgovorno spolno ponašanje Brak, roditeljstvo i obitelj 3. razredi
Rješavanje konflikta- Konflikt kao labirint, Stavovi i stereotipi, Pet koraka za izlazak iz sukoba, Pregovori u obitelji
„Negubitnička“ metoda za rješavanje sporova ( dr. T. Gordon: Škola roditeljske odgovornosti, Zagreb, 1996.), Emocionalna inteligencija, Znati reći „ne“, Ja i drugi, ( Partnerski odnosi, Kako pokazati ljubav, Ljubomora i kako je pobijediti?, Kako se dobro posvađati?, Darovi, Prijateljstvo, Poštapalice), Ja i grupa (Autoriteti, Grupa i vođenje grupe, Suradnja i natjecanje, Taština…)
Prehrana adolescenata, važnost jutarnjeg tjelesnog vježbanja
Elektroničko nasilje, Nasilje preko interneta, Cyberbullyng, Kako prepoznati znakove cyberbullinga?, Kako sigurno blogirati?, Nasilje na chatu
- U sklopu ŠPP-a a i prelaskom iz općeobrazovnog u strukovno obrazovanje, razrednica procjenjuje da je učenike potrebno dodatno potaknuti na suradnju ali i dati im više samostalnosti u odlučivanju - Temeljem predloženih tema, razrednica planira satove razrednog odjela kojim su obuhvaćeni: odlazak u muzej, izrada plakata na temu ovisnosti, parlaonica „Ovisnost o internetu“; odlazak na kinoprojekciju; zajednička šetnja i boravak u Botaničkom vrtu, učenička prezentacija „Prvi susreti sa strukom“ |
|
Ciljevi projekta |
Odgojni |
-Prepoznavanje rizika ovisnosti u početnim fazama -homogenizacija razrednog odjela -ublažavanje prelaska iz poznatog(općeobrazovni) u nepoznato(strukovni) dio kurikuluma |
Obrazovni |
Usvajanje i primjena znanstvenih stajališta o ovisnostima |
|
Funkcionalni |
Prepoznavanje ovisničkih obrazaca u svakodnevnom životu - uočavanje uzorka i posljedica ovisnosti u adolescenciji - učenici su usvojili kad i gdje potražiti pomoć u susretu s ovisnošću |
|
Anticipacija mogućih problema: |
Učenici su se susreli s nepoželjnim posljedicama ovisnosti unutar obitelji |
|
Metode rada: |
- „parlaonica“ (vođeno sukobljavanje skupina različitih stajališta) - terenski rad - posjeta kulturnoumjetničkim sadržajima - promatranje i procjena - istraživanje - individualni rad |
|
Oblici rada: |
Individualni, grupni rad, frontalni rad |
|
Očekivani rezultati: |
Senzibiliziranje učenika za probleme ovisnosti i ovisnike; prepoznavanje mehanizama koji vode ovisničkim ponašanjima; lakša prilagodba na nove uvjete rada; osvještavanje zamjenske aktivnosti pri prekidu s ovisničkim navikama |
|
Projektne aktivnosti: |
- postavljanje projektnog zadatka - organizacija posjete Tehničkom muzeju „Dani kruha“ 29.10.2019. - Parlaonica „Ovisnost je slabost?“ - izrada plakata o ovisnostima po izboru svake grupe pojedinačno - istraživanje literature i argumentirana rasprava - izrada projektnog dokumenta |
|
Evaluacija projekta: |
Evaluacija znanja i ideja učenika na početku i krajem nastavne godine |