Accessibility Tools

Learn, exchange and share ( Nauči, razmijeni i podijeli)

Naziv projekta: Learn, exchange and share ( Nauči, razmijeni i podijeli)

Akronim: LES

Program: Erasmus+

Tip aktivnosti: Ključna aktivnost 1 (KA 1) Mobilnost u svrhu učenja za pojedince

  • Trajanje projekta: 12 mjeseci (1.srpnja 2019. – 30.lipanja 2020.)
  • Vrijednost projekta: 112.781,00 EUR
  • Broj ugovora: 2019-1-HR01-KA102-060496

Koordinator nacionalnog konzorcija: Škola za medicinske sestre Vrapče

Članovi konzorcija:

  • Škola za medicinske sestre Vrapče, 
  • Škola za medicinske sestre Vinogradska,
  • Medicinska škola Bjelovar

Partneri:

  • Asklepios Schlossberg Klinik Bad König, Njemačka
  • University and Rehabilitation Clinic Ulm (RKU), Njemačka
  • ESCOLA PROFISSIONAL DO MONTIJO -Associação para a Formação Profissional e Desenvolvimento do Montijo (AFPDM), Montijo, Portugal

Škola za medicinske sestre Vinogradska iz Zagreba u konzorciju zajedno sa Medicinskom školom Bjelovar, te prijaviteljem Školom za medicinske sestre Vrapče sudjelovat će u projektu s ciljem usavršavanja znanja i vještina svojih učenika na temu bazalne stimulacije i nastavnika na temu kinestetike.

Projekt će se provesti kroz dvije aktivnosti;

U okviru aktivnosti A1 (Mobility of VET learners) sudjelovat će 30 učenika/ca (po 10 iz svake škole u konzorciju) koji se obrazuju za zanimanje medicinske sestre/tehničara opće njege s ciljem usvajanja kompetencija sa područja bazalne stimulacije. Radom u klinikama koje primjenjuju bazalnu stimulaciju, naši će učenici usvojiti ključne tehnike nužne za razumijevanje i kasniju primjenu bazalne stimulacije. Mobilnost će se provesti u trajanju od tri tjedna.

U okviru aktivnosti A5 (Staff training abroad) u projektu će sudjelovati ukupno 12 nastavnika (po 4 iz svake škole u konzorciju) s ciljem usvajanja kompetencija sa područja kinestetike. Nakon što se u prvoj fazi implementira i provede edukacija nastavnog osoblja, to osoblje postalo bi važan potencijal u izradi novih nastavnih sadržaja kroz sve druge kliničke predmete, što će uvelike doprinositi širenju znanja o važnosti i usvojenosti kinestetike u svakodnevnom radu medicinskih sestara. Mobilnost će se provesti u trajanju od 5 dana.

Planirane Mobilnosti učenika i nastavnika provest će se u ožujku/travnju 2020.godine.

Detaljnije pogledajte na: 

http://www.ss-medicinske-vrapce-zg.skole.hr/

Medicinska škola Bjelovar

Škola za medicinske sestre vrapče

Projektni tim

Monika Lovrek Seničićmag.med.techn.
Gordana Majormag.med.techn.
Tatjana Antičevićmag.med.techn.
Ivana Horvatmag.med.techn.
Martina Jakelićmag.med.techn.
Martina Trnčevićmag.med.techn.
Dubravka Protićmag.med.techn.
Dubravka Trgovecprof. soc. pedagogije
Višnja Pranjićdr. sc.

Realizacija

NAJAVA PROJEKTA

Izvod iz zapisnika Nastavničkog vijeća 29. svibnja 2019.

Ad 4.) Ravnateljica Škole izvijestila je Nastavničko vijeće o odobrenju Erasmus + projekta Nauči, razmijeni, podijeli, konzorcija: Medicinska škola Vrapče, Medicinska škola Vinogradska, Medicinska škola Bjelovar. Projekt će se realizirati u dvije države Europske unije; Njemačkoj na dvije lokacije (u gradovima Ulm i Bad König) i Portugalu (Montijo-Lisabon). Sudjelovat će 30 učenika, po 10 učenika iz svake škole. Učenici će realizirati stručnu praksu u trajanju od tri tjedna. Također, u sklopu projekta realizirat će se job shadowing nastavnika na temu Bazalna stimulacija i kinestetika. Iz svake škole na edukaciji će aktivno sudjelovati četiri strukovna nastavnika.


OPIS PROJEKTA

Erasmus + projekt “Learn, exchange and share” (Nauči, razmijeni i podijeli)

U sklopu Erasmus + projekt “Learn, exchange and share” (Nauči, razmijeni i podijeli), Škola za medicinske sestre Vinogradska bila je, uz Školu za medicinske sestre Vrapče (nositelj projekta) i Medicinsku školu Bjelovar, jedan od članova konzorcija na projektu pod nazivom “Nauči, razmijeni i podijeli”. Cilj projekta bio je usavršavanje  znanja i vještina svojih učenika na temu bazalne stimulacije i nastavnika na temu kinestetike i bazalne stimulacije. Partneri sa kojima je bila ostvarena suradnja bili su Asklepios Schlossberg Klinik Bad König, University and Rehabilitation Clinic Ulm (RKU) u Njemačkoj te SCOLA PROFISSIONAL DO MONTIJO -Associação para a Formação Profissional e Desenvolvimento do Montijo (AFPDM), Montijo, Portugal.

Učenici su tijekom 3 tjedna boravka u navedenim klinikama bili uključeni u rad na odjelima te na taj način usavršili svoja do tada stečena znanja kroz petogodišnje školovanje.

Iskustvo u svijetu uključuje stalnu multisenzornu stimulaciju. Na primjer, vizualne i slušne informacije integrirane su u obavljanje mnogih zadataka koji uključuju lokalizaciju i praćenje pokretnih objekata. Stoga je vjerojatno da je ljudski mozak evoluirao kako bi se razvijao, učio i optimalno funkcionirao u multisenzornim okruženjima.

Kada se govori o bazalnoj stimulaciji u  širem smislu, možemo reći da je riječ o neverbalnoj komunikaciji, koja funkcionira u slučajevima kada verbalna komunikacija zakaže ili je značajno nadopunjena fizičkim kontaktom. Vrlo je korisna kod pacijenata s teškim ozljedama i kod višestruko oboljelih. Koristi se u njezi bolesnika s demencijom. Djelotvorna je i u zadnjim fazama razvoja ove bolesti, jer djeluje kroz tjelesnu percepciju kroz kožu (somatska, vestibularna, vibracijska, slušno-oralna i taktilno-haptička); ta je osnovna percepcija djelomično razvijena u embriju i najdulje traje u demenciji. Metoda bazalne stimulacije pomaže da sestrinski dodir ne prijeti pacijentu, ali je ugodno uspostaviti ljudski kontakt i ojačati socijalnu orijentaciju. Njime možemo smiriti nemirnog pacijenta, a ohrabriti pasivnog.

Bazalna stimulacija temelji se na spoznaji da mišićna aktivnost, osim što jača i poboljšava cirkulaciju, jača i rad mozga i cijelog živčanog sustava. Pokrenuo ju je 1970-ih njemački specijalni pedagog dr. Andreas Frölich, u suradnji s Christel Bienstein prebačen je na područje skrbi (2).

Projekt  se proveo kroz dvije aktivnosti. U okviru aktivnosti A1 (Mobility of VET learners) sudjelovalo je 30 učenika/ca petih razreda (po 10 iz svake škole u konzorciju), koji se obrazuju za zanimanje medicinska sestra opće njege / medicinski tehničar opće njege, s ciljem usvajanja kompetencija s područja bazalne stimulacije. Radom u klinikama koje primjenjuju bazalnu stimulaciju, učenici su usvojiti ključne tehnike nužne za razumijevanje i kasniju primjenu bazalne stimulacije. Mobilnost se provela u trajanju od tri tjedna.

U okviru aktivnosti A5 (Staff training abroad) u projektu je sudjelovalo ukupno 12 strukovnih nastavnika (po 4 iz svake škole u konzorciju) s ciljem usvajanja kompetencija s područja kinestetike i bazalne stimulacije. Nakon što se u prvoj fazi implementira i provede edukacija nastavnog osoblja, to osoblje postalo bi važan potencijal u izradi novih nastavnih sadržaja kroz sve druge kliničke predmete, što će uvelike doprinositi širenju znanja o važnosti i usvojenosti kinestetike u svakodnevnom radu medicinskih sestara. Mobilnost za nastavnike se provela u trajanju od 5 dana.

Pogledajte na fotografijama kako je provedena mobilnost u sklopu projekta Nauči, podijeli i razmijeni.


Razrada teme

Projekt je bio predviđen za travanj 2020/21 no zbog novonastale epidemiološke situacije u tom terminu je otišla samo prva grupa učenika i to kod partnera Asklepios Schlossberg Klinik Bad König. Krajem 2021. godine sa uvođenjem cjepiva i pod novim, dodatno otežavajućim okolnostima, uspjelo se završiti sa projektom tako da su slijedeće dvije grupe učenika bile na edukaciji u Montiju (Portugal) te Ulmu (Njemačka).

Montijo

Razmjena je započela 24.-og listopada 2021. i trajala je do 13.-og studenog 2021. U tih 3 tjedna učenice su bile smještene u gradiću zvan Montijo u ustanovi „Casa Europa“. Učenice su bile podijeljene u 4 grupe te su radile u različitim ustanovama. Neke od njih su svoja znanja usavršavala u domu za starije pod imenom Lar Montepio, dok su neki dobili boraviti u rehabilitacijskom centru zvanom Santa Casa da Misericordia do Montijo.

Gradić Montijo poznat je po tome što je među jedinima koji i dalje imaju arenu i borbe bikova. Također i pokušava održavati tradiciju bježanja od bikova niz ulicu za vrijeme festivala. Učenice su obišle Lisabon u više navrata, posjetile Sintru, Boca do Inferno, Cabo da Rocka (najzapadniji Rt Europe), stadion Benfica, Bellem toranj, spomenik otkrićima i mnoga druga mjesta. Okusile su Portugalsku kuhinju sa njihovom poznatom slasticom Pasteis de Nata. Upoznale su Portugalsku kulturu, zaplesale Turske plesove i probale Španjolsku hranu jer osim mjesta, učenice su upoznavale i učenike iz drugih zemalja  koji su istovremeno boravili na drugim Erasmus+ projektima.

Učenička prezentacija

Ulm

Program se odvijao u njemačkom gradu Ulmu na klinici  Rehabilitationskliniken Ulm (RKU), gdje su boravili od 14.11. do 4.12.2021. Učenici su bili raspoređeni na odjele neurologije, intenzivnog liječenja i rehabilitacije te su svakodnevno bili uključeni u provođenje njege te učili implementaciju bazalne stimulacije. Budući da se sama klinika sastoji od dva dijela, akutnog zbrinjavanja te same rehabilitacije, učenici su mogli vidjeti tijek liječenja skoro do samog početka do kraja. Novost sa kojom se nisu mogli prečesto susresti na odjelima hrvatskih klinika je upotreba kinestetike prilikom premještanja bolesnika bilo u krevetu, bilo iz kreveta u sjedeći položaj (invalidska kolica) i obrnuto. Primjena bazalne stimulacije nije samo u svakodnevnom radu već i u dodatnim sadržajima kao što je muziko terapija.

Tijekom boravka učenisi su obilazili i različita mjesta te građevine poput UlmerMünster-a, Einstein-ovu fontanu, nekadašnje ribarsko selo sa starim kućicama i RathausUlm-a, tj. Gradsku vijećnicu. Sam grad Ulm, tj. novi dio, NeuUlm je smješten između dvije pokrajine. Zanimjivost je da prilikom samog prelaska  most ispod kojeg teče rijeka Dunav, u jednom trenu su bili u pokrajini Baden-Württemberg, a u drugom u pokrajini Bayern.

ZAKLJUČAK

EU program Erasmus+ kojim se podupiru obrazovanje, osposobljavanje, mladi i sport u Europi pokazao se kao izuzetan način stjecanja ne samo novih znanja povezanih sa kurikulomom obrazovanja medicinske sestre/medicinskog tehničara općeg smjera, već i kao životna škola u kojoj se pojedinci (u ovom slučaju učenici) susreću sa drugim kulturama, upotrebom stranih jezika te snalaženju u novonastalim situacijama daleko od sigurnosti doma. Samo zadovojstvo učenika moglo se vidjeti ne samo na nizu fotografija koje su pratile njihovo trotjedno učenje već i na prijenosu novih znanja stečenih u klinikama koje imaju drugačiji standard i možda drugačiji pristup organizaciji rada, ali sve sa istim ciljem: pomoć pacijentu i rad na cjeloživonom učenju.

LITERATURA

  1. Shams L, Seitz AR. Benefits of multisensory learning. Trends Cogn Sci. 2008 Nov;12(11):411-7. doi: 10.1016/j.tics.2008.07.006. PMID: 18805039
  2. Jože Ramovš. Kakovostna starost: socialna gerontologija in gerontagogika. 2003 Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka in Slovenska akademija znanosti in umetnosti. ISBN 961-6128-25-6. 582 str.
  3. https://www.szmsv.hr/learn-exchange-and-share

Go to Top