NAZIV PROJEKTA: Puls i temperatura
VODITELJ PROJEKTA: Jelka Škoton
SUDIONICI: učenici prvih i drugih razreda
PREDMETNO PODRUČJE: matematika, fizika, kemija, biologija i informatika
CILJ PROJEKTA: istražiti utjecaj pulsa na tjelesnu temperaturu te ih povezati s fizičkom aktivnosti i drugim promjenama u organizmu. Podići svijest i odgovornost učenika za vlastito zdravlje.
ELEMENTI PROJEKTA: učenici će mjeriti tjelesnu temperaturu u različitim situacijama (prije i poslije fizičke aktivnosti, u različito doba dana i sl.). Uz tjelesnu temperaturu mjerit će puls te će bilježiti ostala zapažanja (osjet umora, gladi, žeđi i sl.). Prikupljeni podaci analizirat će se i obraditi na nastavi matematike, a u sklopu fizike, biologije i kemije učenici će istražiti uloge i načine utjecaja tjelesne temperature i pulsa na homeostazu organizma. Na nastavi informatike učenici će podatke obraditi i izraditi plakat korištenjem digitalnih alata.
TRAJANJE PROJEKTA:
školska godina 2022./2023.
ISHODI PROJEKTA:
Biologija
- opisati kako temperatura utječe na ekosustave i živa bića
- opisati načine kako organizmi održavaju tjelesnu temperaturu
- razlikovati homeotermne i poikilotermne organizme te način prilagodbe na nepovoljne temperaturne uvjete
- povezati promjenu pulsa i znojenje kao mehanizme održavanja homeostaze
Matematika
- učenici su se upoznali s prikupljanjem podataka iz primarnih izvora
- moći će analizirati podatke
- odrediti min i max vrijednost
- odrediti medijan, te prvi i treći kvartil
- odrediti aritmetičku sredinu i mod
- učenici će moći primijeniti matematički jezik u komunikaciji i izražavanju
Kemija
- učenici istražuju proces otapanja soli u vodi te analiziraju izmjenu topline između kemijskog sustava i okoline tijekom procesa
- učenici mjere količinu soli i vode te prirast temperature u okolini
- učenici povezuju toplinski učinak kemijske promjene s njenim korištenjem u terapijske svrhe (instant vrećice za grijanje ili hlađenje)
Fizika
- učenici istražuju istražuju temperaturne ljestvice i njihove utemeljitelje
- učenici mjere digitalnim toplomjerom tjelesne temperature(izraženo u C)
- dobivene vrijednosti, učenici preračunavaju u Kelvinovu i Fahreinheitovu ljestvicu
- na temelju dobivenih vrijednosti, učenici izrađuju plakat
- u razredu prezentiraju proces prikupljanja, preračunavanja i izrade plakata
Informatika
- učenici će koristiti MS Excela za upisivanje dobivenih mjerenja
- primjena formula AVERAGE, MIN, MAX, MEDIAN
- stvaranje box grafikona tj, brkate funkcije te uređivanje istog
- umetanje dobivenih grafikona u izvješće projekta
- učenici će moći primjeniti digitalnu pismenost i uporabu tehnologije pri izradi grafikona
ODGOJNO – OBRAZOVNA OČEKIVANJA:
uku A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
ikt D.5.3. Učenik samostalno ili u suradnji s kolegama predočava, stvara i dijeli nove ideje i uratke s pomoću IKT-a.
osr A.5.1. Razvija sliku o sebi.
A.5.2. Opisuje i primjenjuje zdrave stilove života koji podrazumijevaju pravilnu prehranu i odgovarajuću tjelesnu aktivnost.
C.5.3.A Povezuje važnost sistematskih i preventivnih pregleda s očuvanjem zdravlja.
Uku D.4/ 5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i pružiti pomoć.
Pod A.5.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja.
Realizacija