NAZIV PROJEKTA: Međupredmetni tlak
VODITELJ PROJEKTA: Jelka Škoton
SUDIONICI: učenici 1.b i 1.d razreda te učenici trećih razreda Škole za medicinske sestre Vinogradska
CILJ PROJEKTA: istražiti ulogu krvnoga tlaka na zdravlje pojedinca te podići svijest i odgovornost za vlastito zdravlje.
ELEMENTI PROJEKTA: učenici trećih razreda mjerit će krvni tlak, puls i saturaciju učenicima prvih razreda Škole za medicinske sestre Vinogradska. Podaci o izmjerenim vrijednostima upisat će se pripremljene tablice i analizirati na nastavi matematike. U sklopu nastave biologije, fizike, kemije i geografije učenici će se upoznati s krvnim tlakom, načinom na koji se mjeri, utjecajem koji ima na organizam te simptomima njegovih promijenjenih vrijednosti. Također će istražiti koje prehrambene navike i životne aktivnosti mogu utjecati na promjenu njegovih vrijednosti. Na nastavi informatici učenici će podatke prikazati koristeći IKT te podijeliti s ostalim učenicima Škole. Rezultati projekta bit će objavljeni i na web stranici Škole.
ISHODI PROJEKTA:
Biologija
- opisati visok krvni tlak kao bolest krvožilnog sustava i sustava organa za izlučivanje
- opisati uzrok nastanka, glavne simptome te način prevencije i liječenje
- raspraviti važnost brige o vlastitom zdravlju
Matematika
- Prikuplja podatke iz primarnih izvora.
- Određuje srednje vrijednosti (aritmetičku sredinu,mod, medijan).
- Računa aritmetičku sredinu statističkih podataka prikazanih na različite načine.
- Čita i objašnjava podatke iz svakodnevnog života.
Kemija
- učenici istražuju utjecaj prehrane na vrijednost krvnog tlaka
- učenici razlikuju zasićene od nezasićenih masnih kiselina, navode prehrambene namirnice bogate zasićenim/nezasićenim masnim kiselinama
Fizika
- učenici istražuju ovisnost tlaka o pritisnoj sili
- istražuju ovisnost tlaka o veličini podloge
- prepoznaju tlak u svakodnevni primjerima
- izvode matematičku ovisnost tlaka o sili i površini,koristi osnovne SI mjerne jedinice
- definira tlak 1mm žive; preračunava mjerne jedinice Pa u mm žive
- izrađuju plakat o fizičkim veličinama koje je potrebno znati da bi uspješno aplicirali infuziju
Geografija
- objašnjava tlak zraka te koristi s njim povezane mjerne jedinice, uređaje i način mjerenja, analizira podatke iz tablica i grafičkih prikaza
- razlikuje ciklonu od anticiklone
- navodi čimbenike koji utječu na tlak te određuje zakonitosti u njegovoj geografskoj raspodjeli
- objašnjava geografsku raspodjelu tlaka zraka na Zemlji s pomoću geografskih karata i IKT-a
- objašnjava utjecaj tlaka zraka na ljude
Informatika
- učenici će koristiti MS Excela za upisivanje dobivenih mjerenja
- primjena formula AVERAGE,MIN,MAX, LEFT, CONCATENATE, COUNTIF
- grupiranje podataka funkcijom COUNTIF
- stvaranje pogodnih grafikona (torta, stupčasti) te uređivanje istih
- izrada plakata pomoću digitalnog alata Canva
ODGOJNO – OBRAZOVNA OČEKIVANJA:
uku A.4/5.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
ikt D.5.3. Učenik samostalno ili u suradnji s kolegama predočava, stvara i dijeli nove ideje i uratke s pomoću IKT-a.
osr A.5.1. Razvija sliku o sebi.
A.5.2. Opisuje i primjenjuje zdrave stilove života koji podrazumijevaju pravilnu prehranu i odgovarajuću tjelesnu aktivnost.
C.5.3.A Povezuje važnost sistematskih i preventivnih pregleda s očuvanjem zdravlja.
Uku D.4/ 5.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima,uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i pružiti pomoć
Pod A.5.1. Primjenjuje inovativna i kreativna rješenja
TRAJANJE PROJEKTA:
školska godina 2021./2022., drugo polugodište
Realizacija