Accessibility Tools

Erasmus+ projekt: EQAVET NRP HR

NAZIV: Erasmus+ projekt: EQAVET NRP HR: aktivnosti nacionalne kolegijalne procjene

VODITELJICA:  dr. sc. Milica Mikecin, nasl. doc.

SUDIONICI: dr. sc. Višnja Pranjić, Miroslava Kičić, mag. med. techn., Ana Tomić, mag. med. techn.

CILJ: Aktivnosti koje se provode u ovom ciklusu projekta usmjerene su na razvoj novih alata za osiguravanje kvalitete u ustanovama za strukovno obrazovanje te na unapređivanje mehanizama osiguravanja kvalitete na razini sustava strukovnog obrazovanja u skladu sa smjernicama EQAVET okvira.

ISHODI: Ustanove strukovnog obrazovanja imaju koristi od sudjelovanja kroz:

– potvrdu kvalitete strukovnog obrazovanja kroz konstruktivnu kritiku

i podržavajuće povratne informacije koje iznesu kolege sustručnjaci

– mogućnost prepoznavanja postignuća i dobrih praksi

– jačanje odgovornosti prema svojim dionicima, posebice učenicima

– identifikaciju slabijih točaka

– obostrano učenje i dijeljenje dobrih praksi s drugima

– uspostavu poznanstava i suradnju s drugim ustanovama strukovnog obrazovanja

OPIS PROJEKTA: Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) kao nacionalna referentna točka za EQAVET u Hrvatskoj u razdoblju od 2023. do 2026. godine provodi novi ciklus Erasmus+ projekta – Podrška nacionalnoj referentnoj točki za europski sustav osiguravanja kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju EQAVET NRP HR koji podupire aktivnosti nacionalne referentne točke u skladu s ciljevima Preporuke Vijeća o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju iz 2020. godine. Kolegijalna procjena (Peer Review) je oblik vanjskog vrednovanja koji se provodi u ustanovi za strukovno obrazovanje sa svrhom unapređivanja postupaka osiguravanja kvalitete školske ustanove kroz zajedničko učenje sudionika kolegijalne procjene, koje koristi i školi i kolegama sustručnjacima koji provode kolegijalnu procjenu. Prilikom kolegijalne procjene kolege iz druge škole (Peers) procjenjuju i pružaju povratnu informaciju o kvaliteti procjenjivane škole. Kolegijalna procjena namijenjena je školama koje razvijaju procedure internog osiguravanja kvalitete i provode samovrednovanje te žele povratnu informaciju kolega o kvaliteti pojedinih područja rada škole. Osobe koje su procjenitelji u kolegijalnoj procjeni su kolege sustručnjaci iz drugih strukovnih škola i ravnopravni su s kolegama iz škole koja je predmet procjene. Budući da kolege rade u sličnim uvjetima imaju i specifično profesionalno znanje i iskustvo u području u kojem se provodi procjena. Kolege sustručnjake nekad nazivamo i kritičkim prijateljima i suradničkim procjeniteljima. Pod tim nazivom uglavnom se uključuju nastavnici i stručni suradnici, odnosno svi koji imaju iskustva u strukovnom obrazovanju, u poučavanju i osiguravanju i razvoju kvalitete. Kolegijalne procjene se provode u timu kolega sustručnjaka.

Kolegijalne procjene su: povjerljive, nepristrane, transparentnih mjerila, bez osude ili savjetovanja, fokusirane na potrebe ustanove strukovnog obrazovanja, otvorene, predane i radoznale, spremne na obostrano učenje i predane kulturi kontinuiranog razvoja kvalitete.

Kolegijalna procjena se provodi prema dogovorenim područjima kvalitete od kojih je svako definirano odgovarajućim kriterijima kvalitete, pokazateljima kvalitete i izvorima dokaza. Ustanove za strukovno obrazovanje mogu odabrati područja kvalitete koja žele vrednovati i koja odgovaraju njihovim razvojnim ciljevima i potrebama.

ELEMENTI PROJEKTA: Projektna aktivnost Nacionalne kolegijalne procjene provest će se u razdoblju 2024. – 2025. u tri dijela. Prvi dio čine pripremni sastanci koji će se održati u online i uživo obliku kroz lipanj i kraj kolovoza/početak rujna 2024.. U drugom dijelu održavaju se kolegijalni posjeti kroz listopad, studeni i prosinac 2024., a u trećem dijelu provode se evaluacija aktivnosti. Projekt se sastoji od inicijalnoga upoznavanje škola koje će međusobno provoditi kolegijalnu procjenu, odnosno osoba zaduženih za organizaciju u samoj školi i predstavljanje modela prema kojem se provode kolegijalne procjene. Dio službene komunikacije odvija se putem Google Drive usluge radi lakšeg dijeljenja radnih materijala, publikacija i ostalih dokumenata.

U prvoj fazi sudionici se upoznaju  s tim što je kolegijalna procjena i s petnaest područja kvalitete: 1) strateško planiranje i razvoj, 2) osiguravanje kvalitete, 3) upravljanje znanjem, 4) upravljanje i vođenje, 5) upravljanje infrastrukturom, objektima i financijama, 6) planiranje i upravljanje ljudskim resursima, 7) Jednakost i jednake mogućnosti, 8) unutarnji odnosi, 9) vanjski odnosi, 10) internacionalizacija, 11) pedagoško okvir i planiranje pedagoških postupaka, 12) poučavanje i učenje, 13) učenje kroz rad izvan škole, 14) ocjenjivanje i certificiranje, 15) rezultati i ishodi učenja.

U pripremnoj prvoj fazi odabiru se timovi kolega sustručnjaka koji će sudjelovati u kolegijalnoj procjeni, tri tima od tri člana, održavaju se edukacije kolega sustručnjaka te pripremi sastanak sa školama koje sudjeluju u kolegijalnoj procjeni na kojem su škole odabrale područja kvalitete koja će se procjenjivati Školski timovi za samovrednovanje trebaju izraditi izvješća o samovrjednovanju škole. Nakon toga će se održavati pripremni sastanci timova kolega sustručnjaka za planiranje posjeta školama i te će se izraditi planovi kolegijalnih posjeta školama.

U drugoj fazi, koja je faza provedbe kolegijalnog posjeta – Peer Visit –  provede se trodnevni kolegijalni posjeti timova sustručnjaka u trima odabranim strukovnim školama. Tijekom trodnevnih kolegijalnih posjeta prikupljaju se podatci i dokazi o radu škole, provede se intervjui s nastavnicima, učenicima i roditeljima, vanjskim dionicima, poslodavcima, stručnom službom, ravnateljima itd., daju se prve povratne usmene informacije školama o kvaliteti njihova rada u odabranom području procjene, na način kako to vide kolege sustručnjaci.

U trećoj fazi kolege stručnjaci izrađuju Izvješća o kolegijalnoj procjeni za svaku školu. Na temelju izvješća o kolegijalnoj procjeni škole planiraju unapređenja i izrađuju godišnje planove unapređenja (četvrti korak). Povratne informacije o kvaliteti škole koriste se u petom koraku, kada se provedi evaluacija procesa kolegijalne procjene od strane škola sudionica, kolega sustručnjaka – članova timova, škole i koordinatora iz škola te promatrača iz Agencije. Na temelju rezultata evaluacije i prikupljenih povratnih informacija izrađuju se preporuke za buduće kolegijalne procjene. Na kraju se održava završni sastanak sa školama i kolegama sustručnjacima na kojem se raspravljalo o iskustvu u provedbi kolegijalne procjene i unaprjeđenju postupaka osiguravanja kvalitete.

OČEKIVANI REZULTATI: Kolegijalna procjena namijenjena je ustanovama strukovnog obrazovanja koje provode unutarnju proceduru osiguravanja kvalitete i samovrednovanja i koje žele dobiti povratne informacije od kolega o kvaliteti određenih značajki strukovnog obrazovanja ili općenito o radu vlastite ustanove. Ustanove strukovnog obrazovanja dobrovoljno sudjeluju u kolegijalnim procjenama a rezultati projekta omogućit će bolji i uspješniji rad škole i razvijene mehanizme kvalitete.

NOSITELJ:  Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih

PARTNERI: Škola za primalje Zagreb, Medicinska škola Bjelovar, Industrijsko-obrtnička škola Slatina, Srednja strukovna škola Vinkovci

TRAJANJE:  školska godina 2024./2025.

Projektni tim

Milica Mikecindr. sc.
Miroslava Kičićmag. med. techn.
Ana Tomićmag. med. techn.
Višnja Pranjićdr. sc.

Realizacija

Sudjelovanje u Erasmus+ projektu: EQAVET NRP HR: aktivnosti nacionalne kolegijalne procjene

Od ove školske godine naša Škola uključena je u Erasmus+ projekt Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih pod nazivom „EQAVET NRP HR: aktivnosti nacionalne kolegijalne procjene“. Aktivnosti koje se provode u ovom ciklusu projekta usmjerene su na razvoj novih alata za osiguravanje kvalitete u ustanovama za strukovno obrazovanje te na unapređivanje mehanizama osiguravanja kvalitete na razini sustava strukovnog obrazovanja u skladu sa smjernicama EQAVET okvira.

Ustanove strukovnog obrazovanja imaju koristi od sudjelovanja jer potvrdu kvalitete strukovnog obrazovanja kroz konstruktivnu kritiku i podržavajuće povratne informacije koje iznesu kolege sustručnjaci, imaju mogućnost prepoznavanja postignuća i dobrih praksi, jačaju odgovornost prema svojim dionicima, posebice učenicima, identificiraju svoje slabije točke, obostrano uče i dijele primjere dobrih praksi s drugima te uspostavljaju poznanstava i suradnju s drugim ustanovama strukovnog obrazovanja.

U klasteru Zdravstva uz našu Školu sudjelovale su i Škola za primalje u Zagrebu i Medicinska škola Bjelovar.

Školski projektni tim čine: dr. sc. Milica Mikecin, nasl. doc.  – peer i školska peer koordinaatorica , Miroslava Kičić, mag. med. techn. –  peer, dr. sc. Višnja Pranjić i Ana Tomić, mag. med. techn. članice projekta.

Prvi posjet našoj Školi peer tima koji su sačinjavali predstavnici ASSO-a i drugih dvaju zdravstvenih škola bio je 9. – 11. listopada 2024.

Posjet Školi za primalje bio je 5. – 7. studenoga 2024.

Posjet Medicinskoj školi Bjelovar bio je 2. – 4. prosinca 2024.

Više sastanaka održano je online, a uživo su bila dva radna sastanka: 29. kolovoza 2024. godine u Hotelu Zonar u Zagrebu i 28. travnja 2025. u Toplicama Sv. Martinu na Muri.

dr. sc. Milica Mikecin

Go to Top