Accessibility Tools

Recepti budućnosti – zeleno i društveno za održivo sutra

AKTIVNOST Recepti budućnosti – zeleno i društveno za održivo sutra
OPIS Zdrav okoliš temelj je za održiv ekonomski razvoj, napredne zajednice i osobnu sreću. Sve više istraživanja ukazuje na vezu između rastuće učestalosti kroničnih nezaraznih bolesti i promjena u okolišu, poput smanjenja biološke raznolikosti te uništenja i propadanja ekosustava. To je potaknulo razvoj integriranih pristupa koji rješenja traže u prirodi, primjerice kroz “zelene recepte”.

Svrha ovog projekta je istražiti i objediniti postojeća saznanja o mogućnosti propisivanja aktivnosti u prirodi za liječenje bolesti, opisujući pritom pozitivne učinke na zdravlje i dobrobiti proizašle iz primjene zelenih i/ili društvenih recepata.

Kroz projektne aktivnosti planira se ispitati opće znanje učenika vezano uz propisivanje i primjenu društvenih/zelenih recepata, ispitati utjecaj društvenih/zelenih recepata na promociju zdravlja, usvojiti vještine njihove primjene, povećati svijest učenika o važnosti tih recepata te promovirati njihovu važnost u školi i zajednici.

RAZRED 3. razredi Škole za medicinske sestre Vinogradska, Srednje škole Viktorovac i Srednje škole Pregrada
ISHODI UČENJA Modul: Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
IU:

  • razviti kod učenika svijest o poučavanju u zdravstvenom odgoju, profesionalnoj odgovornosti i mentoriranju
  • razviti odgovornost za vlastito ponašanje
  • istaknuti vrijednosti i važnosti rada medicinske sestre/tehničara
Modul: Sestrinska skrb
IU:

  • osnažiti međugeneracijsko razumijevanje
Modul: Temeljne društvene znanosti u sestrinstvu
IU:

  • planirati profesionalni put
  • podići svijest o važnosti formalnog obrazovanja
  • razviti osjećaj pripadnosti sestrinskoj profesiji
  • razviti komunikacijske vještine
  • razviti vještine korištenja digitalnih alata
  • razviti socijalne kompetencije
  • razviti zajedništvo i suradnju
Modul: Temeljne društvene znanosti u sestrinstvu
IU:

  • prepoznati vlastite osobine i potencijale
  • razviti socijalne kompetencije
  • promovirati aktivnosti Škole u zajednici
MPT ooo A.5.1., osr A.5.1, osr C.5.1, osr C.5.3., ikt C.1.4., ikt D.1.4.
VRIJEME TRAJANJA 12 mjeseci ( od prosinca 2024. do prosinca 2025.)

*Prosinac 2024. – dogovor mentora o zajedničkoj suradnji škola na projektu

Prva faza: 1./2. mjesec 2025. – prvi online sastanak svih sudionika projekta (mentori, učenici) – međusobno upoznavanje i dogovaranje zajedničkih aktivnosti kroz faze projekta.

Druga faza: 4./5. mjesec 2025. – pretraživanje stručne literature, izrada anketnog upitnika, provedba istraživanja.

Treća faza: 5./6. mjesec 2025. – uživo/online – analiza dobivenih podataka provedenog istraživanja, upoznavanje s konceptom društveni/zeleni recepti te benefitima prakticiranja istih.

Četvrta faza: 9. mjesec 2025. – prva razmjena uživo – posjeta ustanovama koje propisuju i provode društvene/zelene recepte.

Peta faza: 9./10. mjesec 2025. – izrada prezentacije i popratnog materijala vezanog uz projekt.
Šesta faza: 11. mjesec 2025. – prezentacija projekta na učeničkoj smotri.

Učenici Mislav Jelinić, Jan Vito Klapčić, Anja Milić, Hana Jakić

Brankec Celestin, Luka Božurić, Nika Leš, Monika Mikulić, Luka Barac

NASTAVNIK Miroslava Kičić – Škola za medicinske sestre Vinogradska

Petra Dragaš – Srednja škola Viktorovac

Kristina Sopina – Srednja škola Pregrada

MJESTO Škola za medicinske sestre Vinogradska – Zagreb

Srednja škola Viktorovac – Sisak

Srednja škola Pregrada – Pregrada

KOMENTAR OPAŽANJA Čimbenici rizika za uspješno provođenje projekta: udaljenost, manjak literature na hrvatskom jeziku, manjak liječnika koji propisuju zelene recepte, manjak korisnika zelenih recepata

Realizacija

15.01.2025. održana je prva razmjena, uživo putem interneta

Učenici Škole za medicinske sestre Vinogradska, kao nositelji projekta Recepti budućnosti – zeleno i društveno za održivo sutra, zajedno sa školama suradnicama Srednjom školom Pregrada i Srednjom školom Viktorovac, održali su prvu online razmjenu uživo putem interneta.

U razmjeni su sudjelovali učenici: Mislav Jelinić, Jan Vito Klapčić, Anja Milić, Hana Jakić, Brankec Celestin, Luka Božurić, Nika Leš, Monika Mikulić i Luka Barač, uz mentorstvo Miroslave Kičić, Petre Dragaš i Kristine Sopina. Prilikom razmjene sudionici su se međusobno upoznali i dogovorili iduće aktivnosti u projektu. Dogovorili smo vremenik i hodogram aktivnosti u projektu.

Dogovorena je iduća razmjena za ožujak 2025.

Jan Vito Klapčić, 3.C

15.05.2025. održana je druga razmjena, uživo putem interneta

Učenici Škole za medicinske sestre Vinogradska, kao nositelji projekta Recepti budućnosti – zeleno i društveno za održivo sutra, zajedno sa školama suradnicama Srednjom školom Pregrada i Srednjom školom Viktorovac, održali su drugu online razmjenu uživo putem Interneta. Razmjenu su moderirali učenici Mislav Jelinić, Jan Vito Klapčić, a ostali učenici aktivno su sudjelovali kroz sastanak (Anja Milić, Hana Jakić, Brankec Celestin, Luka Božurić, Nika Leš, Monika Mikulić i Luka Barač), uz mentorstvo Miroslave Kičić, Petre Dragaš i Kristine Sopina.

Prilikom razmjene sudionici su komentirali stručnu literaturu koju su istražili, s posebnim naglaskom na stručni rad  Javnozdravstveni benefiti uvođenja „Zelenih recepata“ autora Tanje Kobasica, Aleksandra Racz i Krešimira Rotima. Također, usuglasili smo pitanja za istraživanje koje ćemo provesti, te način provođenja istraživanja koje ćemo provesti u trećim razredima škola sudionica projekta, anonimno putem Google Formsa.

Dogovorena je iduća razmjena za lipanj 2025.

Mislav Jelinić, 3.c

11.06.2026. održana je treća razmjena, uživo putem interneta

U razmjeni su sudjelovali učenici: Mislav Jelinić, Jan Vito Klapčić, Anja Milić, Hana Jakić, Brankec Celestin, Luka Božurić, Nika Leš, Monika Mikulić i Luka Barač, uz mentorstvo Miroslave Kičić, Petre Dragaš i Kristine Sopina.

Razmjenu smo započeli prezentiranjem rezultata ispitivanja koje smo proveli u sve tri škole sudionice projekta u razdoblju od 15. svibnja do 10. lipnja 2025. godine. U ispitivanju je sudjelovalo 200 učenika trećih razreda, a rezultati ukazuju na potrebu upoznavanja učenika s pojmom Zeleni/društveni recepti. Veliki dio ispitanika prepoznaje važnost boravka u prirodi za očuvanje mentalnog i fizičkog zdravlja, također izražavaju spremnost na prihvaćanje preporuka liječnika koje uključuju aktivnosti u prirodi kao dio terapije što ukazuje na veliki potencijal Zelenih/društvenih recepata.

U drugom dijelu razmjene prezentirali smo primjer dobre prakse u primjeni društvenih recepata. Pridružila nam se nastavnica stručnih predmeta Ivana Horvat koja je govorila iz uloge pružatelja usluge društvenog recepta. Naima, nastavnica Horvat udomila je Mašu, psa mješanca, s kojom posjećuje domove za starije osobe i vrtiće grada Zagreba, te naglasila utjecaj životinja na bazalnu stimulaciju.

Dogovorena je iduća razmjena za rujan 2025. godine, uživo u Zagrebu, kada planiramo razgovarati s liječnicom koja propisuje zelene recepte u svojoj ordinaciji kao i sa pacijentom korisnikom zelenih recepata.

Jan Vito Klapčić, Mislav Jelinić, 3.C

*Ako želite detaljnije pogledati rezultate našeg istraživanja, pripremili smo za vas ppt.

Istraživanje smo proveli u razdoblju od 15. svibnja do 10. lipnja 2025. godine. U ispitivanju je sudjelovalo 200 učenika trećih razreda, a rezultati ukazuju na potrebu upoznavanja učenika s pojmom Zeleni/društveni recepti. Veliki dio ispitanika prepoznaje važnost boravka u prirodi za očuvanje mentalnog i fizičkog zdravlja, također izražavaju spremnost na prihvaćanje preporuka liječnika koje uključuju aktivnosti u prirodi

Mislav  Jelinić i Jan Vito Klapčić, 3.C

Projektni tim

Miroslava Kičićmag.med.techn.
Petra Dragašmag. med. techn.
Kristina Sopinamag. med. techn.
Go to Top