Naziv projekta: |
Vremeplov sestrinstava na Školi za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvenoj školi Split |
OPIS |
Cilj projekta Odore i znakovlje medicinskih sestara od Florence Nightingale pa do kraja 20.stoljeća prikazat će ubrzani razvoj sestrinstva kao struke u 20 stoljeću kao i razvoj zaštitne odjeće medicinskih sestara. Izložbom će biti prikazana važnost i uloga medicinske sestre u burnim vremenima 20. stoljeća: od velikih svjetskih ratova do izbijanja raznih bolesti koje su se razvile u epidemije i pandemije i uvelike prijetile čovječanstvu. Medicinske sestre su imale važnu ulogu u zajednici kao edukatorice, prosvjetiteljice i njegovateljice ranjenih u ratnim događanjima te voditeljice preventivnih programa u razdobljima mira, a zaštitna odjeća ih je činila prepoznatljivima u njihovim društvenim zajednicama. Razvojem društva rasle su potrebe za što obrazovanijim medicinskim sestrama, samim time i za otvaranjem obrazovnih ustanova koje su donosile svoja pravila u odijevanju i znakovlju. Ovaj projekt će se izložiti javno u Pučkom otvorenom učilištu, Školi za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvenoj školi Split i prikazat će razvitak zaštitne odjeće, znakovlja struke i profesionalizaciju sestrinstva u 20. stoljeću. |
RAZRED |
3., 4., 5. a, b, c, d |
ISHODI UČENJA |
Modul: Temeljne društvene znanosti u sestrinstvu
IU:
|
Modul: Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
IU:
|
|
Modul: Sestrinska skrb
IU:
|
|
Modul: Izborni modul
IU:
|
|
MPT |
A.4./5.3.; POD: A. 4./ 5.1. OSR: B.4./5.2. ikt A.4.1. |
VRIJEME TRAJANJA |
Svi razredi po 10 sati |
NASTAVNIK | Voditelj:. Josip Božić mag. sestrinstva, nastavnik mentor
Projektni tim: 1. Josip Božić mag. sestrinstva 2. Maja Mlinar mag. med. techn., nastavnik 3. Mutić Ana mag. med. techn., nastavnik 4. Marija Mitar bacc. med. techn.,nastavnik 5. Ivana Bokan mag. med. techn.,nastavnik 6. Marina Čelan mag.med.tech.,nastavnik Sudionici: Stručni aktiv zdravstvene njege: (Višnja Pranjić, Antičević Tatjana, Antunović Dajana, Avgustinović Suzana, Briski Sonja, Cipčić Snježana, Fučkar Gordana, Grgurević Ines, Monika Lovrek Seničić, Horvat Ivana, Karabegović Alma, Kičić Miroslava, Koraj Irena, Major Gordana, Mlinar Maja, Mutić Ana, Piščenec Ivana, Protić Dubravka, Senhadji Ivana, Šimunčić Mihaela, Tomić Ana, Trnčević Martina, Marina Kos). |
MJESTO |
Škola za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvena škola Split |
KOMENTAR / OPAŽANJA |
Opis projekta, aktivnosti i metode
Projekt se provodi u Školi za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvenoj školi Split. Strukovne nastavnice će učenicima 4. i 5. razreda prezentirati projekt i pobuditi njihovu znatiželju i zainteresiranost za suradnju. Rad će biti podijeljen u četiri grupe učenika koje će voditi njihovi mentori: 1 Povjesničari sestrinstva – U zaduženja učenika ulazi pretraživanje povijesnih izvora, priprema slika i opisa slika, priprema prostora za izložbu, priprema plakata i članaka, fotografiranje i snimanje svih aktivnosti. Uz pomoć nastavnica, učenici pripremaju materijal i prostor za izložbu. Izložba će biti postavljena u prostorima Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu, Zdravstvenoj školi Split i Knjižnici V. Nazora na Kajfešovu brijegu u Zagrebu. Izložba u Pučkom otvorenom učilištu i u Knjižnici V. Nazora realizirat će se tijekom travnja i svibnja 2023., a u Zdravstvenoj školi Split tijekom veljače i ožujka 2023. 2. Medicinska sestra i povijest – U zaduženja učenika ulazi pretraživanje povijesnih izvora koji svjedoče o nastavku raznih odora koji su unaprijedili vizualizaciju i prepoznatljivost med. sestara, priprema slika i opisa slika, priprema prostora za izložbu, priprema plakata i članaka, fotografiranje i snimanje svih aktivnosti. 3. Medicinska sestra „Knjiški moljac“ – U zaduženja učenika ulazi pretraživanje povijesnih izvora u muzejima, arhivima i knjižnicama u potrazi za pisanim tragovima stručne literature-slika koje govore o razvoju odora i znakovlja medicinskih sestara. Tijekom rujna i listopada 2023. učenici će dobiti popis i opis fotografija koje moraju skupiti za izložbu. Nastavnici će organizirati materijale i pribor koji se u prošlosti koristio u sestrinskoj profesiji. Uz pribor i materijale koji će biti prikazani učenici će sastaviti kratak prikaz izloženoga. Tijekom siječnja i veljače nastavnici će skupiti i s učenicima organizirati prikupljene materijale te pripremiti sve potrebno za otvorenje izložbe u travnju. Učenici će također pripremiti i plakate koji najavljuju izložbu. Po završetku izložbe učenici će napisati članke za objavljivanje na web-stranici škole, školskim novinama Infuzija te u školskom Ljetopisu. Predviđeno je i tiskanje vodiča izložbe: Odore i znakovlje medicinskih sestara od Florence Nightingale pa do kraja 20.stoljeća. |
Projektni tim
Ranije godine
Naziv projekta: Vremeplov sestrinstava u Školi za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvenoj školi Split
Odore i znakovlje medicinskih sestara od Florence Nightingale pa do kraja 20.stoljeća.
Nositelj projekta: Škola za medicinske sestre Vinogradska, Zagreb
Partner projekta: Zdravstvena škola Split
Sažetak projekta
Projektom Odore i znakovlje medicinskih sestara od Florence Nightingale pa do kraja 20.stoljeća. prikazati će se ubrzani razvoj sestrinstva kao struke u tom stoljeću kao i razvoj odora medicinskih sestara koje su služile za prepoznatljivost osoba koje su bile osposobljene za provođenje zdravstvene njege bolesnika. Zatim će se uputit na važnost i prepoznatljivost rada medicinske sestre u burnim vremenima 20. stoljeća: od velikih svjetskih ratova do izbijanja raznih bolesti koje su se razvile u epidemije i pandemije, koje su uvelike prijetile čovječanstvu. Medicinske sestre su tada imale važnu ulogu u zajednici, i to kao edukatorice, prosvjetiteljice i njegovateljice ranjenih u ratnim događanjima te voditeljice preventivnih programa u razdobljima mira te odore su ih činile prepoznatljivima u njihovim društvenim zajednicama.
Kako se društvo razvijalo tako su rasle potrebe za što obrazovanijim medicinskim sestrama, samim time i za otvaranjem obrazovnih ustanova i samim time svaka je ustanova ili društvena zajednica donosila svoja pravila u odijevanju tj odorama i znakovlju. Ovaj projekt će se izložiti javno u Pučkom otvorenom učilištu, Školi za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvenoj školi Split, prikazati će razvitak odora i znakovlja struke i profesionalizaciju sestrinstva u 20. stoljeću.
Voditelj: Josip Božić mag.sestrinstva., nastavnik mentor
Projektni tim:
- Dubravka Trgovec prof. soc. pedagogije,. bacc.med.techn., nastavnik mentor
- Maja Mlinar dipl.med.techn., nastavnik
- Mutić Ana mag.med.techn., nastavnik
- Marija Mitar bacc.med.techn.,nastavnik
- Ivana Bokan mag.med.tech.,nastavnik
- Marina Čelan mag.med.tech.,nastavnik
Sudionici: Stručni aktiv zdravstvene njege:( Višnja Pranjić, Antičević Tatjana, Antunović Dajana, Avgustinović Suzana, Briski Sonja, Cipčić Snježana, Fučkar Gordana, Grgurević Ines, Monika Lovrek Seničić , Horvat Ivana, Karabegović Alma, Kičić Miroslava, Koraj Irena, Major Gordana, Mlinar Maja, Mutić Ana, Piščenec Ivana, Protić Dubravka, Senhadji Ivana, Stančić Nevenka, Šimunčić Mihaela, Tomić Ana , Trnčević Martina,Marina Kos).
Cilj projekta:
- prikazati razvoj i promjene sestrinskih odora i znakovlja,
- promovirati sestrinstvo,
- probuditi kod učenika interes za suradnju i razmjenu informacija,
- razmjena učenika ( ovisno o Covid 19 infekciji ).
Vremenik: projekt se realizira tijekom cijele nastavne godine u dogovoru s učenicima, partnerom projekta i voditeljicama određenih dijelova projekta.
Ishodi projekta su:
- Razviti komunikacijske vještine
- Razviti strukovne vještine
- Razviti odgovornost za vlastito ponašanje
- Razviti socijalne kompetencije
- Razviti suradničko učenje učenika između dvije škole
- Razviti kritičko promišljanje
- Promovirati sestrinstvo kao profesiju
- Promovirati aktivnosti Škole u zajednici
Opis projekta, aktivnosti i metode
Projekt se provodi u Školi za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvenoj školi Split.
Strukovne nastavnice će učenicima 4. i 5. razreda prezentirati projekt i pobuditi njihovu znatiželju i zainteresiranost za suradnju.
Rad će biti podijeljen u četiri grupe učenika koje će voditi njihovi mentori:
- Povjesničari sestrinstva – U zaduženja učenika ulazi pretraživanje povijesnih izvora, priprema slika i opisa slika, priprema prostora za izložbu, priprema plakata i članaka, fotografiranje i snimanje svih aktivnosti. Uz pomoć nastavnica, učenici pripremaju materijal i prostor za izložbu. Izložba će biti postavljena u prostorima Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu, Zdravstvenoj školi Split i Knjižnici V. Nazora na Kajfešovu brijegu u Zagrebu. Izložba u Pučkom otvorenom učilištu i u Knjižnici V. Nazora realizirat će se tijekom travnja i svibnja 2023., a u Zdravstvenoj školi Split tijekom veljače i ožujka 2023.
- Medicinska sestra i povijest – U zaduženja učenika ulazi pretraživanje povijesnih izvora koji svjedoče o nastavku raznih odora koji su unaprijedili vizualizaciju i prepoznatljivost med. sestara, priprema slika i opisa slika, priprema prostora za izložbu, priprema plakata i članaka, fotografiranje i snimanje svih aktivnosti.
- Medicinska sestra „Knjiški moljac“ – U zaduženja učenika ulazi pretraživanje povijesnih izvora u muzejima, arhivima i knjižnicama u potrazi za pisanim tragovima stručne literature-slika koje govore o razvoju odora i znakovlja medicinskih sestara.
Tijekom rujna i listopada 2022. učenici će dobiti popis i opis fotografija koje moraju skupiti za izložbu. Nastavnici će organizirati materijale i pribor koji se u prošlosti koristio u sestrinskoj profesiji. Uz pribor i materijale koji će biti prikazani učenici će sastaviti kratak prikaz izloženoga.
Tijekom siječnja i veljače nastavnici će skupiti i s učenicima organizirati prikupljene materijale te pripremiti sve potrebno za otvorenje izložbe u travnju.
Učenici će također pripremiti i plakate koji najavljuju izložbu. Po završetku izložbe učenici će napisati članke za objavljivanje na web-stranici škole, školskim novinama Infuzija te u školskom Ljetopisu. Predviđeno je i tiskanje vodiča izložbe: Odore i znakovlje medicinskih sestara od Florence Nightingale pa do kraja 20.stoljeća.
Opis korisnika uključenih u projekt
Strukovni nastavnici, učenici 4. i 5. razreda Škole za medicinske sestre Vinogradska i Zdravstvene škole Split.
Očekivani rezultati
Ishodi projekta su:
- unaprijediti komunikacijske vještine
- unaprijediti strukovne vještine
- razviti odgovornost za vlastito ponašanje
- razviti socijalne kompetencije
- unaprijediti suradničko učenje učenika između dviju zdravstvenih škola
- razviti kritičko promišljanje
- promovirati sestrinstvo kao profesiju
- promovirati aktivnosti Škole u zajednici
Praćenje i vrednovanje projekta
Učenici će na sjednici Nastavničkoga vijeća diseminirati glavne aktivnosti koje su provodili tijekom nastavne godine.